Friday, October 19, 2007

يادگيری الکترونيکی از تئوری تا عمل

امروز داشتم يک بار ديگر کتاب يادگيری الکترونيکی از تئوری تا عمل نوشته تری اندرسون و فتی الومی را مطالعه می کردم. اين کتاب توسط استاد بزرگوارم سرکار خانم دکتر بی بی عشرت زمانی و آقای سيد امين عظيمی ترجمه شده است. تری اندرسون نامی آشنا در زمينه آموزش الکترونيکی است او با چاپ کتاب های متعدد و انجام تحقيقات و پروژه های بزرگ توانسته خود را به عنوان فردی پيشگام در آموزش الکترونيکی معرفی کند. اندرسون دارای مدرک دکتری روانشناسی تربيتی با تمرکز بر برنامه های رايانه ای آموزشی است. از ديگر کتاب های اندرسون
که از سال 1997 تاکنون به چاپ رسيده می توان به موارد زير اشاره نمود
Garrison, R & Anderson, T. (2003). E-Learning in the 21 st Century: A framework for research and practice. London : Routledge
Anderson, T. & Kanuka, H. (2002). E-Research: Issues, Strategies and Methods. Boston : Allyn and Bacon.
Anderson , T. & Haughey, M. (1999). Networked learning: A workbook for workshop facilitators. Toronto . Roberts and Assoc.
Haughey, M & Anderson T. (1997). Networked learning: The pedagogy of the Internet. Montreal Chenelière McGraw-Hill.
کتاب يادگيری الکترونيکی در قرن 21 او نيز در سال 1383 توسط استاد گرامی ام جناب آقای دکتر محمد عطاران ترجمه و به چاپ رسيده است. کتاب يادگيری الکترونيکی از تئوری تا عمل يکی از بهترين آثاری است که در چند سال گذشته در زمينه يادگيری الکترونيکی مطالعه کرده ام. بررسی جنبه های مختلف يادگيری الکترونيکی از مبانی نظری گرفته تا طراحی دوره های آموزشی در جهان واقعی از جمله نکات جالب توجه در اين کتاب می باشد. اندرسون با مطرح کردن مدل زنجيره ارزش برای طراحی دوره های برخط مدلی که قبلاً شاهد بکارگيری آن در مديريت بوديم سعی نموده طراحی دوره های آموزش الکترونيکی را در قالبی فراتر از الگوهای رايج توسعه دهد. اين کتاب در 455 صفحه و 16 فصل نگارش شده که تنها 8 فصل آن ترجمه و ارائه شده است. دوستانی که مايل هستند متن کامل اين کتاب را مطالعه کنند می توانند بر روی پيوند
زير کليک نمايند

No comments: