Saturday, December 22, 2007

هفته پژوهش 1386

امسال هفته پژوهش به نظر خیلی کم رنگ تر از سال پیش بود. من در دانشگاه بودم که اطلاع پیدا کردم، یک استاد از اروپا جهت سخنرانی به سالن کنفرانس دانشکده آمده است. اول متعجب شدم ولی بعد وقتی فهمیدم که این سخنرانی به مناسبت هفته پژوهش ترتیب داده شده خوشحال شدم. مدتی بود با دانشجویان تحصیلات تکمیلی به فکر برگزاری چندین کارگاه تخصصی بودیم، هفته پژوهش در واقع بهانه ای برای برگزاری این کارگاه ها بود. ابتدا سعی کردیم خیلی سریع مقدمات را فراهم کنیم ولی موانع خیلی زیاد بود. هر جا که می رفتیم همه می گفتند شما باید چند هفته قبل برای این امر برنامه ریزی می کردید ولی ما می خواستیم به هر صورت هفته پژوهش را به هفته ای پربار تبدیل کنیم. بالاخره روز شنبه که با روز پژوهش مصادف بود به عنوان نقطه شروع تعیین شد و از چند تن از اساتید نیز جهت مراسم افتتاحیه دعوت شد، ولی با تعجب مشاهده نمودیم که هیچ یک زحمت آمدن به مراسم را به خود ندادند. حتی معاونت پژوهشی دانشگاه نیز که انتظار می رفت از این کار استقبال کند، با برخوردی نامناسب و سرد، دانشجویان را بی برنامه و نظم خواند. به نظر می رسید پیش بینی چنین مراسم هایی در هفته پژوهش حداقل در دانشگاه تربیت معلم امری عجیب باشد. این دانشگاه علی رغم تمام پتانسیل هایی که دارد به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای دور افتاده (حصارک کرج) و همچنین عدم توجه مسئولين به امکانات اطلاعاتی و پژوهشی نظير کتابخانه، سايت اطلاع
رسانی و... متأسفانه از بسیاری دانشگاه های کشور در زمینه های پژوهشی عقب مانده است

No comments: