Wednesday, February 6, 2008

طراحی گرافيکی کتاب های درسی دانشگاهی

سال قبل مقاله ای در زمينه طراحی گرافيکی کتاب های درسی دانشگاهی برای اولين همايش بين المللی کتاب درسی نوشتم که بسيار مورد توجه علاقه مندان و به خصوص مسئولين محترم سازمان مطالعه و تدوين کتاب های درسی علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) قرار گرفت. پس از آن در مراسم بزرگداشت استاد دکتر پريرخ دادستان، خانم دکتر ابوالحسنی از من خواست که طرحی پژوهشی با همين عنوان ارايه کنم. من تقريباً دو ماه بعد از آن قضيه پروپزال خودم را ارايه کردم، ولی تقريباً سه ماه بعد با کمال تعجب پس از سه بار داوری به من اطلاع داده شد که طرح پژوهشی مورد نظر مورد تصويب قرار نگرفته است. اول کمی عصبانی شدم به خاطر اين که انتظار چنين برخوردی را نداشتم، ولی بعدها از اين عصبانيت خودم شرم سار شدم. وقتی مطلع شدم که استاد کامران افشار مهاجر استاد دانشگاه هنر طرحی مشابه کار من ارايه کرده اند. من در گرافيک خود را به صورت غير مستقيم از شاگردان ايشان می دانم و کتاب ها و مقالات ايشان را بارها خوانده ام. از من خواسته شد که به عنوان همکار اصلی اين طرح پژوهشی با ايشان همکاری کنم که من از اين امر بسيار خوشحال شدم، چون تاکنون تجربه کار با يک استاد گرافيک را به طور مستقيم نداشته ام. همانطور که دوستان می دانند تخصص اصلی من طراحی گرافيک رايانه ای است و تجربه های
عملی بسيار کمی در بحث چاپ و طراحی کتاب به طور تخصصی دارم

No comments: