Friday, April 18, 2008

همايش هفتم و اجرای من

روز دوشنبه بود. برای ملاقات با دکتر افشار مهاجر استاد دانشگاه هنر و دکتر عطاران به تهران آمده بودم. ساعت 9 صبح ابتدا در دانشگاه هنر به بحث با دکتر افشار مهاجر در مورد مسايل مربوط به طراحی گرافيک کتاب درسی نشستيم. پس از پايان بحث، به سرعت خودم را به دانشگاه تربيت معلم و دفتر دکتر عطاران رساندم. می خواستم با ايشان در مورد پايان نامه مشورت کنم و مثل هميشه از راهنمايي‌های خوبشان استفاده نمايم. ولی در اين ديدار، آن قدر تلفن همراه دکتر زنگ زد که دلم می خواست آن را بگيرم و خودم خاموش کنم. اين تلفن‌های مکرر مربوط به مسايل همايش هفتم انجمن مطالعات برنامه درسی بود. همايش قرار بود روز چهارشنبه و پنج شنبه در دانشگاه ما برگزار شود. يکی از تلفن‌ها که نگرانی دکتر را در پی داشت مربوط به آمدن دو مهمان مالزيايي اين همايش به فرودگاه امام خمينی بود. آن‌ها در فروردگاه سرگردان شده بودند و هيچ کس برای استقبال از آن‌ها نرفته بود. استاد با نگرانی و در عين حال خنده می‌گفتند بد نيست اين‌ها همايش به سبک ايرانی را هم تجربه کنند. بحث ما در مورد پايان نامه به جايي نرسيد و من پس از آن، راهی کرج شدم تا ديداری با دوستان تازه کنم. روز سه شنبه به تهران بازگشتم و با دکتر علی عسگری دبير علمی همايش ديدار کردم. قرار شده بود من در اين همايش نقش مجری را هم داشته باشم، برای همين دقيقاً برنامه‌ها را با ايشان مرور کردم تا مشکلی در اجرای مراسم افتتاحيه پيش نياييد. يکی از نکات جالبی که در اين حين اتفاق افتاد برکناری مهندس نويد بود. ايشان اولين سخنران همايش بودند و با برکناريشان، برنامه ما به کلی به هم ريخت. بالاخره برنامه جديدی تنظيم شد و من بعد از ظهر تا اواخر شب به اجرای اين مراسم فکر می‌کردم، باور کنيد کار راحتی نبود. هرچند من تجربه سخنرانی در همايش‌های مختلف را داشته‌ام ولی هيچ‌گاه مجری نبودم. صبح پنج شنبه خود را به سرعت به مکان همايش رساندم و برنامه با 7 دقيقه تأخير آغاز کردم. ابتدا شعری در ستايش پروردگار يکتا خواندم و سپس شروع به خوش آمد گويي به مهمانان نمودم. پس از صحبت‌های من، اولين سخنران رئيس دانشگاه جناب آقای دکتر طاهری زاده بودند. ايشان ضمن تأکيد براهميت اين همايش از همه زحمت کشان در عرصه تعليم و تربيت تشکر کرده و ياد استاد علي محمد کاردان را گرامی داشتند. پس از اين چند سخنرانی ديگر به ترتيب از دبير علمی همايش، استاد دکترعليرضا کيامنش و استاد دکتر محمود مهرمحمدی داشتيم که مشروح آن‌ها را بعداً می‌نويسم. در مراسم افتتاحيه برنامه ای هم جهت گرامی داشت ياد استاد علي محمد کاردان در نظر گرفته شده بود. در اين مراسم ابتدا من خلاصه‌ای از بيوگرافی ايشان را خواندم و سپس استاد دکتر شريعتمداری به سخنرانی در رابطه با ايشان پرداختند. من در خواندن بيوگرافی يک اشتباه هم داشتم که خيلی بد بود. دکتر علی عسگری، عطاران و مهرمحمدی همه آن را به من گوشزد کردند. باور کنيد انسان وقتی دارد به سرعت از روی متنی می خواند زياد به محتوا فکر نمی‌کند. به هر حال برنامه افتتاحيه سرانجام با 10 دقيقه تأخير به پايان رسيد و همه خود را برای شرکت در سخنرانی ها آماده کردند

No comments: